The routes

GPX: Download
Route characteristics: 15,5km und 1270hm
UTMB/ITRA-Points:

list   

information
Click following button or element on the map to see information about it.
Lf Hiker | E.Pointal contributor

SPARKASSE-Hochwechsel-Uphill   

profile

50 100 150 200 5 10 15 distance (km) elevation (m)
no data elevation
name: no data
distance: no data
minimum elevation: no data
maximum elevation: no data
elevation gain: no data
elevation loss: no data
duration: no data

Start   

latitude: 47° 36′ 23″
longitude: 16° 00′ 23″

description

Start

Steyersberger Schwaig   

latitude: 47° 34′ 28″
longitude: 15° 54′ 29″

description

Labestation, WC

Ziel   

latitude: 47° 31′ 50″
longitude: 15° 54′ 52″

description

Ziel

The aid stations

Recharge your energy reserves at
  • Steyersberger Schwaig (9,5 km) – aid station, toilet
    water, coke, iso, bananas, bars, salt
  • Hochwechsel, Wetterkoglerhaus (15,5 km) – Ziel, WC
    water, coke, iso, bananas, cucumbers, gels, bars, wafers, bread, pretzels, salz, soup

Achtung: Bei den Labestationen gibt es keine Becher (siehe Pflichausrüstung)

The schedule

05.09.2020

Time Location
07:30 – 08:30Bib pick-upAthletic field Kirchberg am Wechsel
bis 08:45Hand off drop bagsStarting area
08:45Mandatory Race BriefingStarting area
09:00Start SPARKASSE-Hochwechsel-Uphill
12:00Closing time at finish line
12:30First bus returns to starting areaSteyersberger Schwaig
13:30Second bus returns to starting areaSteyersberger Schwaig
15:00Award ceremonyAthletic field Kirchberg am Wechsel

    The mandatory equipment

    The participants are obliged to carry the following equipment with them:
    • Drinking cups (no cups available at the catering points – cups can be purchased in the starting area)
    • In case of bad weather additionally: Waterproof hooded rain jacket (10,000 mm water column)

    The mandatory equipment is randomly checked before the start. Controls are also possible at any time during the race and at the finish. If parts of the mandatory equipment cannot be shown when asked to do so, the participant may be refused the right to start or disqualified.

    Der Rücktransport

    Shuttlebusse verkehren aus organisatorischen Gründen von der Steyersberger Schwaig aus (6km zu Fuß zum Auslockern 😉 ). Als „Fahrschein“ gilt die Startnummer. Abfahrtszeiten siehe Zeitplan.

    Der Kleidertransport

    Bei der Startnummernausgabe wird zusätzlich ein Dropbag (Kleiderbeutel mit Startnummer markiert) ausgegeben. Dieser kann bis spätestens 15 Minuten vor Beginn des Bewerbs direkt im Startbereich abgeben werden. Die Dropbags werden dann direkt zum Zielbereich am Hochwechsel und nach dem Bewerb wieder retour transportiert. Es wird keine Haftung für die Dropbags und deren Inhalt übernommen.

    Our services

    • Bib number and safety pins
    • Proper marked running track, as safety precautions e.g. numerous track marshals and mountain rescuers
    • Medical care at the finish
    • GPX-Track
    • Drop bag and its transportation
    • Bustransfer zurück zum Start (Steyersberger Schwaig – Kirchberg)
    • Wettkampfverpflegung (Labestation entlang der Strecke und im Zielbereich)
    • T-Shirts für alle Anmeldungen bis 14. August
    • Handmade medals
    • Massage nach dem Lauf im Startbereich
    • Trophies for the first three finisher of each age group (w/m)
    • Kostenfreie Benützung der Duschen und Umkleidekabinen im Startbereich
    • Free parking

    Entry fee

    01.12. – 30.06.2020: 33,00 EUR
    01.07. – 02.09.2020: 43,00 EUR

    Bei Abbruch der Veranstaltung aufgrund höherer Gewalt oder durch die Behörden besteht kein Anspruch auf Rückerstattung des Nenngeldes. Bei Absage durch die/der Teilnehmer/in besteht ebenfalls kein Anspruch auf Rückzahlung des Nenngeldes. Eine Übertragung des Nenngeldes auf einen andere/n Teilnehmer/in ist bis zum Nennschluss möglich.
    Entry fees already paid (via transfer / credit card / PayPal) will be refunded if the event has to be cancelled due to force majeure.

    The Regulations

    All regulations by the Austrian authorities such as the stipulated minimum distance and all other rules of conduct in accordance with the Covid-19 regulations valid at that very time of the event must be strictly adhered to by all people present on own responsibility.

    The event takes place in all weathers.

    Gels and bars must be marked with your start number using a waterproof pen. Please dispose your garbage in the waste containers provided at the refreshment stations. Participants disposing their packaging outside of the catering areas will be disqualified.

    At all time fairness and environmental awareness are required and essential. Any unsportsmanlike conduct (e.g. taking shortcuts, leaving the marked track, infractions of official instructions or environmental awareness) will be disqualified by the race management without exception.

    In case of an emergency muss ein Anruf unter der Telefonnummer  +43 660 23 000 77 unter Angabe des Notfalles erfolgen. Die Bergrettung wird von der Rennleitung verständigt.

    In case of an Rennabbruch ist jede/r Teilnehmer/in verpflichtet die Rennleitung, unter der Tel +43 660 23 000 77 mittels SMS, in Kenntnis zu setzten. Jede/r Teilnehmer/in ist selbst verantwortlich für den Rücktransport zum Start-/Zielgelände am Sportplatz in Kirchberg.

    The organizer reserves the right to change or adapt program and the course if necessary. The organizer is entitled to modify or shorten the route in case of bad weather or other unforeseeable happenings. In case of deteriorating conditions the organizer reserves the right to cancel the race. Participants start at their own risk. It is recommended to take out additional insurance coverage for injuries and accidents.

    The organizer does not assume liability for losses or damages of any kind, which directly or indirectly are related to the participation in the event.

      The scoring system

      There will be 2 separate age group evaluations for women and men:

      • W / M bis Jahrgang 1975
      • W / M ab Jahrgang 1976

      The three fastest women and men in each age group will be awarded with a wooden trophy.